سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری گفت: امروز بسیار نیاز است تا کرسی درس خارج فقه و اصول در مراکز استان ها برای طلاب و روحانیون مشتاق دایر شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی خدابنده در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در حال حاضر حوزه های علمیه بسیاری از استان ها، درخواستشان از مراجع معظم تقلید و دیگر بزرگان حوزه علمیه قم این است که نسبت به اعزام اساتید مجرب و توانا به خصوص اساتید درس خارج، عنایت ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر در استان چهارمحال و بختیاری زمینه و بستر لازم جهت دایر شدن کرسی درس خارج مهیا است که امیدواریم با آمدن اساتید مجرب و توانا به این استان، بتوانیم به این مهم دست یابیم.

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره این که در زمان آیت الله ناصری به عنوان امام جمعه شهرکرد، درس خارج در این استان وجود داشت، اظهار داشت: ای کاش در هر استانی از دریای مواج حوزه علمیه قم ، یک استاد درس خارج به استان ها گسیل می شد تا شاهد رونق دوچندان حوزه های علمیه استان ها می بودیم.

وی در ادامه با اشاره به این که هم اکنون حدود 600 طلبه در این استان مشغول تحصیل هستند، گفت: امسال میزان پذیرش طلاب در حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری در مجموع 113 نفر بود که رشد قابل توجهی را نسبت به سال های گذشته نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین خدابنده اضافه کرد: در حال حاضر 8 مدرسه علمیه بلندمدت و یک مدرسه سفیران هدایت در استان وجود دارد که طلاب آن ها از پایه اول تا دهم حوزه مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اساتید حوزوی استان، 90 نفر می باشد که حدود 10 تن از آن ها، امر تدریس در سطح 2 حوزه را برعهده دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha